🍷 OUTLET 🍷 Spar op til 50% - shop nu!

Brand image

Miguel Torres

Pris
Serveringsforslag
Varegruppe
Proptype
Anbefalede Glastyper
Druesammensætning
Anmeldelser
Undertype

Gå til side

ud af 1

Produkter pr. side
36
72
108
144

Om Miguel Torres

Torres er uden tvivl en af verdens mest kendte og efterspurgte vinproducenter. Gennem generationer har man målrettet arbejdet på at skabe den ultimative balance mellem effektivitet og kvalitet. Alt ses efter i sømmene. Fejl accepteres ikke i noget som helst led. Legenden Miguel Torres bor stadig op og ned ad den catalanske vingård - og i 2024 fik Torres titlen "#1 MOST ADMIRED WINE BRAND IN THE WORLD" af The Drinks Business.


Torres producerer i dag omkring 5 mio. 12 stks. kasser. Om året! Men stadig med ydmyg respekt for den almindelige forbruger, der vil have vine, man kan drikke her og nu, og som vil være sikker på, at man får fuld valuta for pengene – uanset prisniveauet! Og det er dette knivskarpe fokus, der har opbygget og fortsat udvider Torres’ succesrige imperium.


Husets oprindelige gennembrud kom ved Paris-smagningen i 1979, hvor Miguel Torres i en blindsmagning satte Gran Coronas Black Label (i dag Mas la Plana) op mod Château Latour 1970. Og vandt.


Hvad mange IKKE ved, er, at Torres allerede lang tid før det internationale gennembrud havde indført en stram bæredygtig politik. Gennem sit meget seriøse og trendskabende ”Torres & Earth”-koncept fokuserer man på f.eks. vedvarende energi og miljøforskningsprojekter, og siden 2008 har Torres arbejdet målrettet mod en økologisk produktion – med høsten 2010 har huset i alt 500 ha certificerede vinmarker. Alle Torres’ marker dyrkes dog efter Sustainable Winegrowing metoden. Størst mulige miljøhensyn tages, og brakmarker udlægges til kompensation for opdyrkede areal. 

Tilmelding til Sélection Vinklub

Bliv gratis medlem af vores vinklub og få 5% på langt størstedelen af vores produkter, både når du handler online og i butik - klik herunder.

Læs om vores kundeklub
Logo
H.J. Hansen Vin, Vestergade 97-101, 5000 Odense C, [email protected]