Brand image

1423 World Class Spirits er netop det - spiritus i verdensklasse. Rom fra hele verden, men med fællesnævneren at en gruppe meget dedikerede mennesker i Danmark satte eventyret i gang.

1423

Pris
Vis:
af 3 produkter
Sorter efter:

Gå til side

ud af 1

Produkter pr. side
36
72
108
144

Om 1423

1423 World Class Spirits begyndte egentlig som en kælderhobby i begyndelsen af ​​2000'erne. Dengang var der en gruppe venner, som nu og da nød et glas whisky sammen. På en dansk whiskymesse faldt vennegruppen over en mand, der ville have dem til at prøve en rom i stedet for. Først afslog fyrene, men da messen fortsatte, og whiskyen blev ved med at flyde, besluttede de alligevel at prøve rommen. Det var en oplevelse, der ændrede alt.


Rommens unikke og fantastiske univers satte sit tydelige præg på vennegruppen. Efter messen begyndte gutterne at undersøge rom nærmere og kunne lide, hvad de fandt ud af. Kort tid efter endte de med at aftappe deres første rom, et par hundrede flasker af en Barbados-Trinidad-blanding, som blev tappet i november 2008 og frigivet i begyndelsen af ​​2009. Prøvens nummer var 14423, men ved en lille fejl i noterne det blev efterladt som 1423 og dermed blev firmanavnet fundet.


Efter at have udgivet deres første rom, var danskerne sultne efter mere og begyndte at kontakte forskellige romproducenter. Det skulle være producenter, der var villige til at arbejde med en ung, men passioneret start-up. Til sidst fik drengene succes. Den første producent, der blev enige om en distributionsaftale, var Ron Centenario fra Costa Rica efterfulgt af Bristol Spirits fra Storbritannien.


Da opstarten voksede sig større, sluttede Thomas (nuværende administrerende direktør) sig til holdet. Med sin ekspertise som revisor bragte han de nødvendige kompetencer til at tage opstarten til næste niveau. 1423 ApS var nu en registreret virksomhed med et ordentligt kontor, lager og dets første ansatte.


I dag er 1423 ApS en af ​​de hurtigst voksende distributører af premium spiritus i Danmark med mere end 20 fuldtidsansatte.


Porteføljen af ​​produkter vokser konstant, såvel som antallet af markeder, 1423 opererer på. Med datterselskaber i Sverige, Tyskland og Holland udvikler netværket sig hurtigt.