Antal varer der matcher den nuværende søgning: 2893
Avanceret søgningSøg f.eks. på proptype, dyrkningsmetode eller serveringsforslag.

Vin & Brands - Penfolds

Artikel af Lars Bo Henriksen, H.J. Hansen Vin
60 chefer er samlet til et seminar omkring strategier i deres virksomheder.
Et seminar, der går i dybden og stiller alle de spørgsmål, som ofte er meget enkle, men aldrig enkle at besvare. Et af dem lyder: ”Hvad er et brand?”

Der kommer mange bud op. En kendt vare. Efterspurgt, trendsættende etc. Og svaret er ifølge definitionen lige så enkelt, som det er logisk:
Et brand er et produkt, der gennem lang tid har leveret en god kvalitet til prisen.

Og sådan en sætning burde kommunikeres meget bedre ud i vinbranchen,
end det bliver. For her er brand generelt et fy-ord. Jo større, jo værre. Men sandheden er jo, at hvis ikke Torres gennem mange år havde leveret en vin, som mange kunne lide og ville betale prisen for, havde firmaet ikke en produktion på 4,5 mio. kasser om året. Forbrugeren ville have vendt firmaet ryggen. Dilemmaet er jo, at i vores evige jagt på verdens bedste vin til prisen, er vi med til at opbygge brands, og selv om en positiv følgevirkning bl.a. er, at producenten får overskud til at lave endnu bedre og renere vin, bliver navnet til et fy-ord. Man kan sammenligne med, at det, de tilegner sig ved at lave en

AUDI A8 eller en Porsche, bruger de til at lave verdens bedste lille bil, der sælger som hot-cakes. Et enkelt spørgsmål til dette er: Hvad er der egentligt i vejen med det? Tænk over det næste gang, du smager en god vin, du kender fra Torres, Beringer, Penfolds, Frescobaldi, Magrez eller Gérard Bertrand…
Koonunga-serien er et godt eksempel på en « rugbrødsmotor », der har været med til at cementere Penfolds’ stærke brand...

H.J. Hansen Vin er med Vinspecialisten, et landsdækkende netværk af mere end 50 selvstændige specialvinhandlere, Danmarks førende vinleverandør.













 
 
 
 
 

H.J. Hansen Vin - Vinspecialisten   |   Vestergade 97-101   |   5000 Odense C   |   vin@hjhansen.dk